donderdag 11 juni 2015

Schoolreisje

Met dat prikkelende, gespannen onderbuik gevoel, een te blij hoofd en een hart vol verwachting stap ik de overloop op. Op weg naar dat mooie kamertje, waar een prachtig jochie moet wakker worden voor de dag waar zo enorm naar uit is gekeken.
"Lieverd, word je wakker, het is zover vandaag ga je op schoolreisje!"
Terwijl zijn ogen nog dicht zijn trekt er een brede grijns over het bekkie. Nog even flink uitrekken en wakker worden. En dan begint het rennen, springen, giebelen, uitgelaten, geratel en het eindeloze enthousiasme. SCHOOLREISJE. Terwijl ik de meiden was en aankleed, lachen we samen gespannen en vol verwachting over wat komen gaat.
Brood is nog nooit zo snel naar binnen verdwenen. Op school zitten er veel kindertjes onrustig en vol verwachting op hun stoeltjes. De juffen lachen en stralen er omheen.
Iedereen heeft er zin in. Buiten heerst er een gezellige spanning onder de moeders die dit voor het eerst mee maken. fototoestellen in de aanslag, opstellen op de goede plek. en dan even geduld....
Het is geweldig. Het is zo`n dingetje waar ik als moeder naar uitgekeken heb en wat tegelijk voor wat gezonde spanning zorgt.
En dan is het zover. Heel veel kleine guppies, hand in hand, gespannen verwachtingsvolle bekkies en glimmende oogjes. Daar gaan ze. De bus in. Snel wat foto`s schieten, maar ook enorm genieten van het moment. Die kleine lijfjes in die enorme bus!
En dan zit mijn eigen kereltje daar op die stoel. Zijn koppie komt, als hij zich wat omhoog duwt net boven het raampje uit.
Dan klinkt de motor van de bus. Het is zover.. Langzaam begint de bus te rijden, we zwaaien en zwaaien en zwaaien. En dan gebeurt het toch.. De spanning kruipt omhoog vanuit mijn buik helemaal naar mijn ogen, waar het in de vorm van een glinsterende kleine traan mijn lijf ontsnapt.
Het is zooo gaaf, best spannend. Maar o, wat gaat dat kereltje genieten!!!!!

Zo kostbaar. Dag lieverd!!! Heel veel plezier!!

1 opmerking: