dinsdag 26 mei 2015

Rolpatronen.

Lukas is op school, Silke slaapt en ik ben met Sara de bovenverdieping aan het opruimen, en poetsen.
Sara poetst ijverig mee en samen zingen we liedjes. Lekker kneuterig..Ik hou dr van.
Mijn meisje poetst en boent zodat alles glimt en blinkt. Wanneer de ze verwarming grondig afsopt stopt het liedje ineens en klinkt haar stemmetje helder en vrolijk:
"mama, Sala heel goed poesen!" "jij kunt zeker goed poetsen, fijn dat je mij zo helpt."
"ja, ikku goed poesen, omdat Sala meisje bent!
Ja toch, mam?? Loetsja (lukas) kan nie heel goed poesen, die samen met papa klussen dat papa heel goed. Loetsja ook omdat hij jonnen (jongen) is. Echt hoor!"
Terwijl ze haar sopdoekje nog eens in de emmer uitspoelt en uitknijpt, kijk ik haar wat ongelovig aan.. Glimmend kijkt ze terug, loopt terug naar de verwarming die nog stevig staat na te druppen en zegt: "Echt waar mam!"

hmmm....Iets met rolpatronen en taakverdeling..

Dit gevoel roep het wel wat op......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten