vrijdag 19 augustus 2011

Kamperen

Sommige mensen krijgen bij het woord alleen al de rillingen over de rug. (en dan niet omdat ze het zo leuk vinden..)
Bij mij begint het bij het woord kamperen ook te kriebelen.. Over mijn hele lijf...
Ik kan er namelijk onwijs van genieten!!
En dit jaar was het helemaal bijzonder.
Voor het eerst met onze eigen uitrusting om weg naar de camping.
Ik hou ervan!!
Ik geniet wanneer ik voor de tent zit met mijn man en een wijntje drink...
Ik geniet wanneer ik de regendruppels op het dak hoor tikken en wij lekker binnen zitten met een spelletje. (de klammigheid van de spullen na 3 dagen regen vergeten we!!)
Het is heerlijk om 3 weken lang buiten te leven... En te genieten van iedereen die daar ook weer van geniet.
Het is genieten om met je afwasteiltje naar de washokken te lopen en grappige gesprekken te hebben terwijl je de afwas doet.
Ik geniet wanneer `s avonds de boel aan kant is, de kaarsjes aangaan en we samen met zus en zwager goede/ gezellige gesprekken hebben.
Het is leuk om te zien hoe nichtjelief contact maakt met andere kinderen en lekker aan het spelen is.
Het is genieten om de zon te zien spelen op het ontblote bovenlijfje van mijn neefje terwijl hij verdiept is in zijn spel.
Het is genieten om `s morgens over de camping te sjouwen met je stokbroodjes onder de arm.
Het is genieten om Lukas te zien spelen in de schaduw terwijl zijn speelgoed hem vermaakt met vrolijke deuntjes.
Het is genieten wanneer manlief heerlijk ontspannen aan het genieten is van het relaxen.
Het is genieten wanneer je naar je huisje loopt en te zien dat de tent zo strak als een snaar is gespannen.
Het is genieten wanneer je bij een dikke stortbui overal mensen met stormlijnen, hamertjes en haringen hoort en ziet bezig zijn.
Het is genieten wanneer je heerlijk van een bbq kunt genieten...
Het is genieten wanneer mensen met hun wc rolletje onder de arm onderweg zijn..
En stiekem is het best grappig als je op de wc zit en je overal mensen "bezig" hoort.
De een hoor je zuchten en kreunen en is vervolgens opgelucht wanneer de obstipatie van een week er eindelijk uit is.
De volgende moet nog wat wennen aan de Franse keuken en hoeft nauwelijks moeite te doen om zich van de spetterpoep te verlossen.
Weer een ander zal zich soms net een konijntje voelen wanneer je keutel voor keutel de wc in hoort plonsen...
De rest zal ik jullie besparen.
Maar ik??? IK GENIET ERVAN!!! (oke, eerlijk is eerlijk, van dat laatste puntje genieten we iets minder..)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten