maandag 17 oktober 2011

sja..

Dat ons heerlijke ventje een driftkopje is hoef ik maar aan weinig mensen nog te vertellen.
Maar vandaag was er een mevrouw die dat nog niet weet.

Lukas had nog maar heel kort geslapen toen hij het op een krijsen zette.
De mama is er heen gegaan en heeft hem getroost, beetje drinken gegeven en weer terug gelegd in zijn bedje. Daar was het ventje het overduidelijk niet mee eens.
Dus heeft de mama hem even lekker bij zich gepakt. In de schommelstoel kwam het ventje tot rust, en wreef hij in zijn oogjes en viel bijna in slaap zo moe als hij was.
Dus de mama legde het ventje lekker in zijn bedje zodat hij verder kon gaan slapen.
Maar de kleine driftkop wilde bij de mama blijven, maar ja dat kan niet altijd..
Dus de mama ging naar beneden en liet het ventje even schreeuwen. (goed voor de longen)
Beneden hoorde je het krijsen heel hard. Maar dan ook echt heel hard.
En de mevrouw die buiten haar hondje uitliet hoorde het ook.
Ze keek verbaasd en zeker ook verschrikt naar boven. Ja mevrouw, in een keer goed, uit dat roostertje boven u komen de decibellen...Loop nu maar weer verder..
Maar dat deed de mevrouw niet. Ze bleef helemaal stil staan.... en het hondje ook.
Het ventje was drie tellen stil. En de mama wist wat dat betekende: Die neemt een ademteug om nog maar eens te laten horen dat hij het er helemaal niet mee eens is..
En ja hoor.. daar galmen de decibellen weer over het plein.
De mevrouw vindt het blijkbaar te erg worden en kijkt boos naar binnen.
Ik glimlach naar haar geef mijn -Ach-ja-kinderen-zijn-wel-eens-boos-blik.
Deze wordt alleen niet begrepen... Ik krijg een -mevrouw-bent-u-nu-helemaal-gek-geworden-blik teruggeworpen.
Ach, die blik begrijp ik best, ik doe er alleen niets mee. Ik glimlach nog even vriendelijk naar de mevrouw om te laten zien dat ik echt zo slecht nog niet ben.. Maar ook deze blik wordt niet begrepen en de mevrouw loopt hevig verontwaardigd verder.. en het hondje tippelt hoogstens iets geïrriteerd van het harde babygeluid achter haar aan..
En wij??? Wij staan op de uitkijk, als ze dan nog eens langsloopt gaan we laten zien dat hier alles weer helemaal goed is!!!!

3 opmerkingen: