dinsdag 25 februari 2014

3 jaar!!!

Lukas,
onze lieverd
onze banjer
onze lekkerbek
ons Kareltje
onze oudste
onze zoon!

Wat is het een heerlijk ventje en wat zijn we dankbaar dat wij hem hebben gekregen!
Het is een enorm enthousiast, energiek, bijdehand ventje.
We kunnen ontzettend strijd hebben. Hij zoekt de grenzen en vraagt om duidelijk en consequent ouderschap. Soms is dit best lastig en zitten we in een pittige periode.
Maar er zijn ook andere periodes! Dan istie heerlijk aan het spelen, krijgt niet genoeg van zijn fantasiespel en vindt niks heerlijker dan wanneer papa of mama lekker meespeelt.
Rauwdouwen, stoeien, brandweer spelen, buiten spelen, naar de speeltuin en eindeloos met vriendje Jelle spelen. Het zijn allemaal dingen waar hij enorm van geniet.
Het is zo`n lieverd!!!

En toen was het vandaag wel een hele bijzondere dag.
De dag dat ons ventje voor het eerst echt begrijpt dat hij jarig is!!

"mamaaaa, ik ben wakker mag ik naar het grote bed??"
Ik hoor gestommel en het getippel van kleine peutervoetjes op de vloer.
Langzaam gaat de deur open. Nog slaperige oogjes kijken mij aan en dan klinkt er een stemmetje:
"Is het vandaag echt dat ik jarig ben??"
Ik voel hoe er een geluksgevoel door mijn lijf borrelt en hoe er een glimlach rond mijn mond komt.
"Ja lieverd, vandaag ben je echt jarig!! 3 jaar!!!"
Een grote grijns breekt door het slaperige koppie, hij klimt op het bed en roept: "Ik ben jarig, ik ben jarig, ik ben jarig HOERAA!"
We knuffelen en ik geniet enorm van dat lekkere lijfje wat helemaal blij is dat hij jarig is.
Na een poosje gaan we gewassen en aangekleed naar beneden.
Daar worden de ogen van het ventje groot, groter, grootst.
Hij weet niet waar hij kijken moet. De slingers, ballonnen en de andere versieringen, het neemt hem volledig in beslag. Opnieuw kan de grijns op zijn gezicht niet groter, en glimmen zijn oogjes zijn koppie uit. dan klinkt het: "Allemaal voor mij?? Voor mij verjaardag??"
Hij springt uit mijn armen, draait in het rond, steekt zijn armen in de lucht en zingt opnieuw: "ik ben jarig, ik ben jarig!!"
Mama`s geniet en geniet en zuigt het allemaal op. Ik besef me volledig dat dit een gouden moment is wat ik nooit meer wil vergeten.
Bij het eten beginnen we met bidden en dan hoor ik zijn mooie stemmetje: Here zegen dit eten en tot ik jarig ben, Amen!"
Wauw, wat ben je toch puur Lukas! Wat leef je toch dicht bij je schepper!! Ik ben zoo trots op onze kerel.
Wanneer hij heerlijk aan het spelen is en ik druk ben met Sara en in huis werp ik af en toe een blik op hem. Hij speelt met zijn brandweerpoppetjes en brandweerwagen. Soms gaat zijn blik even omhoog en kijkt hij de kamer rond, het spel ligt voor een paar seconden stil en elke keer hoor ik weer heel zachtjes: "ik ben jarig, ik ben jarig.."
Wanneer ik even op de bank zit met een kop thee kruipt hij op mijn schoot.
"mama, we moeten toch ook taartje eten met kaarsjes en dan moeten jullie toch ook zingen?"
Eigenlijk vieren we het vandaag niet, maar iets in mij zegt dat we een mooi, gezellig, intiem feestje moeten gaan vieren zodra papa thuis is.
Ik geef onze lekkerbek een dikke knuffel en we gaan naar de winkel waar Lukas een taartje mag uitzoeken. Hij hoeft niet lang te zoeken. Hij ziet een taartje met roze!! Dat moet het worden.
Hup de tompoucen in de kar en naar huis.
Als papa `s middags thuis komt, pakken we de taartjes, blaast Lukas de kaarsjes uit, vindt hij het heel leuk maar ook best beetje spannend als we voor hem zingen en geniet hij volop van het uitpakken van de cadeau`s. Wij kijken elkaar aan, allebei trots en dankbaar voor dit mooie kereltje.
Daarna was het tijd voor een wens van Lukas die hij al een tijdje heeft. Hij wil namelijk heel graag een keer in een frietjeswinkel eten. Vandaag ben je jarig, dus we gaan met z`n allen in de auto op naar de frietjeswinkel (snackbar). Hij vindt het helemaal geweldig aan het tafeltje met "echte patat in een bakje en een frikadel" Er wordt meer genoten dan gegeten maar dat maakt niks uit.
Daarna in het donker naar huis en Lukas verzucht op de terugweg: "mam, dit was echt een hele leuke dag, mijn verjaardag"
Nog een keer krijgt hij van mij een dikke knuffel.. Wat hebben wij onwijs genoten van deze dag en ons ventje die het allemaal opgezogen heeft en misschien nog wel het allermeest genoten heeft!!!

Hoeraaaaaaaaa!!
Op naar zaterdag, wanneer het nog een keer feest is voor onze man!!

Jaaa. drieieieieie
 
Er is er een jarig, hoera hoera.. Best beetje spannend!!!
Eindelijk een keer in de frietjeswinkel eten.. Lol
Met z`n allen.......









1 opmerking:

  1. Dat was een mooie dag, Lukas! En wat een grote bak patat zeg! Je hebt er vast van gesmuld! Dikke kus van Beppe.

    BeantwoordenVerwijderen