maandag 30 maart 2015

Silke

Ons jongste meisje,
Onze pretletter.
Wat is het genieten met Silke.
Wat is het anders als bij een eerste of zelfs tweede.
Silke glipt er snel tussendoor, wordt meegezeuld, ligt te wachten of moet slapen.
Even heel kort door de bocht hoe het soms gewoon voelt en ook wel eens is.
Ons jongste meisje vindt gewoon heel veel goed.
Ze glijdt met een grote grijns in de doek en komt er met een evengrote grijns weer uit.
Overdag gaat ze lachend naar bed en wordt lachend wakker.
In de box kan ze zich prima vermaken... tot het moment kwam dat het dametje ging rollen...

8 maanden. Vandaag precies is ons heerlijke vrolijke meisje 8 maanden!!
Wow wat is die tijd ontzettend hard gegaan.
Van stil liggen naar grijpen en rollen (1 kant op)
van bijna 6 pond naar een dikke 8 kilo (waarmee ze Sara officieel voorbij is)
van bijna geen haar naar nog steeds geen haar.
van borstvoeding naar fles naar vast voedsel,
van een fles naar het liefst uit een beker drinken.
van nauwelijks geluid naar hele kletsverhalen
van een lachstuipje naar een schaterlach. (vooral bij haar grote broer!)
van een reiswieg naar het zitgedeelte in de wagen. (precies vandaag voor het eerst!)
en zo kan ik nog wel even door.

Silke, lief stoer meisje. Totaal anders dan Sara.
Wat heeft ze het soms te verduren met een zusje die haar het liefst de hele dag "helpt"
Dan weer een prik in je oog of je zusje gaat vol op je rug paardje rijden, "knuffelen" is zoo lief, maar gaat vaak net even te hard. En jij.....jij lieve Silke kijkt, lacht vriendelijk en laat het meestal gebeuren.
Tot het moment dat je het echt niet meer leuk vindt en dan geef je een schreeuw.
Je bent gek op brood met jam of pindakaas. Ook warm eten gaat er vlot in, met ontbijtkoek heb jij totaal geen moeite het gaat naar binnen alsof het pap is, fruit is lekker, maar heeft niet jou voorkeur. De flessen drink je maar een beetje, meestal kauw je wat op de speen en lig je lief glimlachend naar mij te kijken. Wat ben ik stapel hotel de botel verliefd op je! Je bent zo`n lekker spekkiedikkie.. Nog nooit hadden we een kindje met spekbeentjes en echte elastiekjes om de polsen. Nog steeds haal jij de gemiddelde lijn niet, maar je doet het geweldig. In de box rol je steeds naar je buik en je wordt kwaad als dat te lang duurt. Maar als ik je omrol, ga jij net zo hard weer terug. Ik hoop voor jou en mezelf dat het niet te lang duurt voordat je ook zelf terug kan rollen. Je geniet als je broer langsloopt, je volgt hem helemaal en je kijkt verlangend naar hem of hij je nog aandacht gaat geven. Als hij dat doet, lig jij direct in een deuk en genieten we enorm van jou schaterlach. Je broer voelt zich enorm groot en stoer als hij jou zo aan het lachen maakt. En ik voel me op die momenten zo volmaakt gelukkig!!!!!
Lieve Silke.. Zo onverwacht groeide jij in mijn buik, het was best even schrikken maar, lief, mooi meisje ik zou je voor geen goud willen missen. Jij hoort er zo bij, precies zoals je bent. Jij bent zo wonderlijk mooi gemaakt. Dikke kus!!!!



Rond de klok van 22.00 veranderd ze als een blad aan de boom.
Ze wil niet slapen, maar spelen... wil het liefst eindeloos aan een fles sabbelen.
Wil zeker niet in haar eigen bed liggen zonder dat er iemand is om haar te vermaken.
8 maanden oud en ze weet ons nog prima wakker te houden `s nachts.
bij ongeveer 7 maanden zijn we gestopt met de nachtelijke voedingen, wat voor ons heel vreemd aanvoelt omdat de andere kinderen gewoon nog een fles kregen als ze kwamen.
Vooral omdat zij allebei te licht waren en die extra voeding prima konden gebruiken.
Silke heeft het echt niet nodig en moet een nacht door kunnen slapen.
Het is een tweestrijd. Ik wil haar niet eindeloos laten huilen, ik vind het ongelooflijk belangrijk dat onze kinderen weten dat we er zijn. Ook `s nachts. Even erheen, een speentje, niks zeggen en weer weg. Maar alleen maar laten liggen.. het druist zo tegen mijn gevoel in en waar wij voor willen staan.
Maar o, wat zouden we graag weer de nachten voor onszelf hebben.. Silke ligt nu nog bij ons op de kamer. Een heel gezellig hoekje hebben wij voor haar gemaakt, maar de nachten ligt ze tegenwoordig op zolder in haar campingbedje. Kijken of het helpt en ze dieper slaapt als ze ons niet hoort.
Het lijkt een beetje te helpen..
Ach, ergens willen we ons er ook echt niet druk om maken. We blijven voorlopig maar zeggen: Het is een fase en we doen waar wij ons goed bij voelen en wat voor Silke werkt.
En afgelopen nacht. eerlijk is eerlijk.. Het dametje sliep van 7:00 tot 22:00 even een fles en toen door tot 7:30. Heerlijk. (mijn strakke ochtendschema over de kop en te laat om Lukas op tijd weg te brengen... gelukkig werd dat snel opgelost door lieve vrienden die hem even snel meenamen.)

En zelfs na een brakke nacht vol onderbrekingen voel ik me helemaal blij worden als ze lachend naar me kijkt en lijkt te zeggen: "Kom maar op mam, met die nieuwe dag!!!"

Heerlijk slapen. Je kunt het wel!!!!

Duim hoef je niet, maar een grote teen is
ook best lekker.

Het pas nog wel, maar jij wil meer
rond kunnen kijken. precies met 8
maanden zit jij voor het eerst in het
zitgedeelte. Naast je Zus. Wat
hebben jullie pret gehad samen.


8 maanden!!!!!! Pretletter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten