dinsdag 19 juni 2012

De wijde wereld in....

Elke dag wanneer Lukas zijn jas, bodywarmer of vest ziet is hij niet meer te houden.
Met veel zorg en aandacht kiest hij uit wat hij aan wil.. En denk maar niet dat de mama daar inspraak inheeft. (meestal maakt me dat niet uit, maar een enkele keer heb ik haast en bepaal ik het!)
Na deze beslissing volgt de volgende, want het ventje weet ook precies welke schoenen, gympen, tefa`s of crocs hij aan wil..(meestal maakt me dat niet uit, maar een enkele keer heb ik haast en bepaal ik het!)
Wanneer hij de jas/schoenen van zijn keus aanheeft loopt hij al kletsend naar de deur.
Samen lopen we naar buiten en het ventje gaat meteen naar de poort, maakt hem open, steekt zijn hand omhoog en zegt: Daahaaa, daahaa.. en loop vrolijk de wijde wereld in.
Genietend loopt de mama erachteraan.
Tot de mama na een poosje heel benieuwd is wat het ventje doet als ze er niet meer is en om een hoekje blijft wachten. Zal hij doorlopen? Wordt hij bang? Gaat hij zoeken?
Stilletjes blijft de mama achter een hoekje staan en gluurt naar zoonlief.
Vrolijk en kletsend loopt hij verder. Tot hij achterom kijkt en zijn veilige baken mist.
Al kletsend draait het ventje zich om en "zoekt" de mama. Wanneer hij haar ziet, lacht hij vrolijk, steekt zijn hand op en zegt: "daahaa, daahaa" om zich vervolgens weer om te draaien zijn weg te vervolgen en zijn mama helemaal te vergeten. Niet belangrijk, die wijde wereld is veel te mooi om te ontdekken. Snel loopt de mama er weer achteraan en samen genieten ze.
Een mierennest wat een grondige inspectie krijgt, een takje wat met grote zorgvuldigheid in het nest wordt gestoken, een ieniemieniekruipertje die volledig bestudeert moet worden, blaadjes die opgeraapt en verzamelt moeten worden etc etc.. Het jongetje ziet en beleeft alles voor het eerst en eigenlijk beleeft de mama het met hem mee.. Zo leuk om mee te kijken met dit kleine ventje en de natuur op een hele andere manier te bewonderen.


Natuurlijk mag het "bloemetjes" plukken niet ontbreken....




1 opmerking:

  1. Echt een mooi mannetje!! Heerlijk om daar optimaal mee en van te kunnen genieten!
    Ik kom gauw een keer met je mee genieten.
    Liefs Henrike

    BeantwoordenVerwijderen