vrijdag 23 december 2011

The day after....


Zoo boos kijken, mama zou je bijna je zin geven. Bijna....

Na het nachtelijk gespook, is Lukas heel lekker gaan slapen om de volgende ochtend om 9:00 wakker te worden. Daar was ik natuurlijk erg blij mee. Ik voelde me prima uitgerust en kon er weer tegenaan.
Lukas duidelijk iets minder. Na een poosje wakker te zijn, was hij alweer erg moe..
(sja.. Kereltje consequentie van je wangedrag van afgelopen nacht.)
Snel leg ik hem lekker in zijn bedje met opnieuw zijn "gewone" slaapzak aan.
Het is de laatste slaapzak van de puckababy en die heeft wantjes aan de mouwtjes. Die doen we maar bij hem aan, zodat hij nog niet al te veel kan met zijn handjes. Hij lijkt het prima te vinden en gaat lekker slapen.
Af en toe moet ik erheen voor een speen of omdat hij weer wakker is geworden.
In bed met nieuwe slaapzak....
Het is echt doorbijten. We moeten hier even doorheen. Hoe lastig ook.
Maar we hebben er vertrouwen in.
Na zijn ochtendtukkie met veel onderbrekingen en zeker de helft korter neem ik hem weer mee naar benenden.
Lukas is ontzettend moe, komt niet goed tot spelen en weet niet wat hij wil.
We stappen op de fiets en we fietsen gezellig een rondje, dat vindt hij prima, eenmaal thuis is hij weer heel erg moe. Ik geef hem een lekkere warme fles en leg hem weer in zijn bedje, maar slapen ho maar.
Echt absoluut niet. Na een dik uur van troosten/ huilen en proberen, geef ik het op hij mag eruit.
Ik bedenk me dat het een hele lange ruk gaat worden tot 19:00..
om 18:00 is Lukas dan ook helemaal op. We lopen wat, bouwen torens, rijden met de graafkraan, papa speelt paardje, leest boekjes, we zingen liedjes. Alles hebben we ervoor over om hem nog even wakker te houden. Dan is het 18:20 we besluiten hem in een goed warm bad te doen, Lukas is echt helemaal op. (Wat wil je, normaal slaapt hij dik 4 uur op de dag, nu drie kwartier)
In bad leeft hij weer wat op en speelt lekker. Eenmaal in zijn bed, begint het krijsen opnieuw.
Ik word er ook erg moe van. Dan hak ik de knoop door, hij moet een goede nacht draaien anders raakt hij helemaal aan het eind van zijn latijn. Ik pak zijn oude slaapzak en stop het ventje erin.
Lukas schurkt zich tegen zijn knuffels en voordat ik de kamer uit ben slaapt het ventje!
Heerlijk... We oefenen overdag wel met de nieuwe slaapzak en als dat goed gaat, pakken we de nacht erbij.. Komt vast helemaal goed.
En vanmorgen?? Vanmorgen om kwart voor 8 werd het ventje wakker, helemaal uitgerust en klaar om zijn nieuwe dag te beginnen.
Ik ben tevreden, we hebben een prima keus gemaakt!

Lukas heeft weer energie, om lekker te spelen en vanalles te ontdekken!

LIEVERD!!!!!

2 opmerkingen:

  1. Dit is zo herkenbaar. Tijm heeft ruim 7 maanden in de pucka geslapen, totdat ook hij er niet meer in paste. Over gaan naar een 'gewone' slaapzak was ook even wennen, behoorlijk wennen. Maar opeens had hij het door, dus succes, volg je gevoel en ik geloof zeker dat het goed komt!!

    Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een prima mammy hoor!! Niet vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen