zaterdag 11 mei 2013

Genieten...

Als papa moet werken, gaan wij gezellig een dagje naar pake en beppe.
In de ochtend moeten pake en beppe weg en ga ik met Lukas even naar het lemsterstrand.
Eerst Sara drinken geven, wagen uitklappen, Sara inpakken en wegleggen, Samen met Lukas strandspeelgoed opzoeken, inladen, Lukas in de wagen en gaan met die banaan.
Onderweg bedenk ik me dat we niks hebben meegenomen om op het strand te kunnen drinken of eten.
We lopen een ommetje en halen bij de groenteboer een zakje lekkere druiven.
Dan koersen we richting het strand. Langs het water van : `t Dok" liggen allemaal bootjes.
De een nog groter dan de ander. Sommige leggen aan, andere varen weg.
Lukas kijkt en geniet. Verderop moeten we even wachten want de brug gaat open.
Ook dat is weer een belevenis als je daar als twee-jarig ventje met je neus bovenop staat.
Op het strand is het super lekker weer. Samen spelen we met zand, glijden we van de glijbaan en eten onze druiven.
En dan wanneer we heerlijk tegen elkaar aan geschurkt zitten met ons gezicht in het zonnetje, druiven in de hand klinkt er een stemmetje naast mij: "vin echt zoo zellig mama!" Om vervolgens zijn kleine koppie tegen mijn schouder te leggen.
Dit is echt ultiem genieten. Mijn ogen glijden over de wagen waarin Sara ligt te slapen, mijn arm voelt het hoofdje van mijn kleine, grote vent, mijn gezicht voelt de tintelingen van de zon en mijn hart stroomt over van dankbaarheid, trots en ontroering.. Wauw.. Ik voel me gezegend.
Na een tijdje is het alweer tijd om te gaan, langzaam lopen we terug.
Bij de dijk in het mooie groene gras staan bloemen. Knalgele paardebloemen, die vieze vlekken in je kleren maken als je ze plukt, die stinken als je ze in een vaasje neerzet.
Maar die je vol blijdschap aanpakt als zoonlief ze voor je plukt en zegt: "Die zijn voor jou mama!"
Het allereerste zelfgeplukte "bosje" bloemen, bewust geplukt en weggegeven aan zijn mama.
Bedankt lieve kleine schat! Ik hou zielsveel van je!!

Lekker glijden
Zand scheppen en sjouwen.
Even pauze met wat druiven


Onze heerlijke banjer!
Voor jou mama!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten