zondag 26 mei 2013

Lieve, kleine, KERNGEZONDE Saar.

Bij 30 weken zwangerschap is er een flink groei te zien van het vruchtwater, dit zorgt ervoor dat ik word overgedragen aan de zorg van de gyneacoloog.
Ook deze man vindt de hoeveelheid vruchtwater zorgelijk. En hij wil ons met grote regelmaat in het ziekenhuis hebben om controles uit te blijven voeren, vruchtwater te meten en ons kindje met echo`s controleren.
Ik kan het maar moeilijk geloven, ik voel me geweldig, het gaat supergoed en ik kan me niet voorstellen dat er iets mis is.
Maar het vruchtwater blijft groeien en de artsen zijn bang voor een afwijking bij ons kleine ongeboren babytje. Dat is schrikken.. maar nog steeds denken wij dat het wel goed komt. Het voelt allemaal zo goed. Ook de arts is heel tevreden over de echo`s en ons babytje groeit ook goed.
Dan is het bij 37 weken tijd voor een nieuwe controle. Het vruchtwater is opnieuw explosief gegroeid. Er zit 5 liter vruchtwater in mijn buik waar een hoeveelheid van 2 liter "normaal" is.
Ik mag niet meer het ziekenhuis verlaten, de baby is niet ingedaald, de kans dat de vliezen breken met zoveel vruchtwater is groot en dan kan de navelstreng eruit floepen en dat is voor het kindje levensgevaarlijk. Ik ga ingeleid worden.
Ze gaan ons kindje goed controleren, kijken of ze kunnen ontdekken waar het vele vruchtwater vandaan komt.. iets met het slokdarmpje? de nieren? iets met de hersentjes? het maagje? open/ gescheurd gehemelte? Zij weten het niet, wij weten het niet.. Maar ons gevoel blijft goed.
Na de bevalling doet Sara het onwijs goed, ze kunnen niets vinden en ze mag lekker bij mij liggen.
De volgende ochtend wordt ze nog een keer gecontroleerd, weer wordt ze volledig gezond verklaart.
Na haar kuurtje onder de lamp wordt ze ook nog een keer uitgebreid bekeken door een kinderarts en opnieuw wordt ze gezond verklaard.
En toen was Sara 4 weken en moest ze  nog 1 keer een bezoekje brengen aan de kinderarts.
En opnieuw kregen we dezelfde uitslag: "Jullie kleine meisje, doet het geweldig en is kerngezond!!"
Zo de ziekenhuisbezoeken kunnen we vaarwel zeggen! Ons meisje is gezond, en ik had "gewoon" heel veel vruchtwater.
Wij zijn heel erg dankbaar, want ondanks ons goede gevoel hebben we wel begrepen hoe anders het allemaal had kunnen zijn.
Kinderarts bekijkt je
van top tot teen.
Gezond je bent kerngezond.
Nu genieten wij met elkaar intens van een heel relaxed, lief, prachtig meisje die het heel erg goed doet!
Van 5 pond naar 7 pond. De topper!
Nog 1 keer check van je gehemelte


Lekker koekeloeren naar je mobiel.
Jij kan zo heerlijk, ontspannen slapen....Volledige overgave.
Je bent ons lieve meisje. Lekker slapen Saartje..








Geen opmerkingen:

Een reactie posten