woensdag 11 mei 2011

Gewonnen!!

Ken je ze??
Die jongens van een jaar of 19 tot 25 in een volkswagen golf. Liefst gepimpt......
Hun ruggen hangen vaak krom opzij, hun hoofd schudt mee op de muziek en op hun hoofd dragen ze een petje met een flink gebogen klep (je zal maar last krijgen van de zon...)
En daar sta je dan voor het stoplicht en dan komt er zo`n jongen naast je staan.
Flink het gaspedaal indrukken en naar je kijken.. Het is een uitnodiging. Een uitnodiging wie het snelst kan optrekken..
Ik lach vriendelijk terug in mijn volkswagen polo, ongepimpt.. Mijn rug recht, niks op mijn hoofd en ook niet knikkend op de maat van de muziek achter het stuur..
Nee jongen, ik laat mij niet uitnodigen. Ik verlaag mij niet tot dat soort acties. Toch???
Nou niets is minder waar.. Ik wil het niet laten merken.
Maar mijn ogen richten zich op het verkeer en vooral het stoplicht..
Volgens mij zijn we bijna aan de beurt. Langzaam, heel langzaam rij ik vast iets naar voren.
JA... GROEN.. GASSEN...GASSEN... vol gas spuit mijn autootje weg.. GELUKT!!!! GEWONNEN!!
Adrenaline giert door mijn lijf... verkrampt liggen mijn handen op het stuur.. maar ik geniet!!
daarna word ik ingehaald door een jongen met een kromme rug, schuddend hoofd, pet met kromme klep in een gepimpte volkswagen golf.. Hij kijkt kwaad. Ik lach vriendelijk terug. Mijn hoofd inmiddels weer volledig in de plooi....
het was voor mij geen wedstrijdje.. Toch???

(de keren dat het niet lukt en de auto zelfs afslaat vertellen we maar niet..)

1 opmerking:

  1. Mijn vrouw laat hier één van haar verborgen talenten zien.....

    BeantwoordenVerwijderen