woensdag 18 mei 2011

Opvoedprincipes..

Ik wist het helemaal!! Toen ik zwanger was, wist ik precies wat goed zou zijn voor ons hummeltje en hoe ik het wilde...
"nou, wacht maar eens tot het er is..." hoor je dan mensen zeggen.
Nee hoor, eigenwijs als ik ben (sja sorry.) ik wist helemaal hoe ik het ging doen. De opvoeding van ons ukkie was volledig uitgestippeld, ik hoefde het alleen nog maar uit te voeren..
En laat het daar nou net een beetje anders lopen.....

Mijn kindje slaapt vanaf dag 1 in zijn wieg op zijn eigen kamertje... huilen of niet huilen.. Dat leren ze zo.
(mm.. eerst 6 weken tussen ons in geslapen en nog steeds loge op de kamer van papa en mama..nu toch wel in zijn eigen wiegje)

Overdag moet hij/zij gewoon even spelen, knuffelen en hup het bedje weer in..
(na even spelen is het vaak hup de draagdoek in om daar even te slapen)

Een speen?? Zo`n plastic raar ding?? Die komt er bij ons ukkie niet in!! Vroeger konden ze ook zonder.
(uuhm... hij kan eigenlijk echt niet zonder.. zo`n zuigbehoefte heeft hij..)
Zo kan ik nog wel ff doorgaan.. maar dat zou zeker gaan vervelen..

whaaaaaaaa...... waar blijf ik met mijn opvoedprincipes?? Helemaal nergens, mijn moedergevoel heeft het namelijk overgenomen en dat bevalt me eigenlijk nog veeeeel beter!!
Helemaal tevreden met het moedergevoel van mijn mama.

4 opmerkingen:

  1. En gelijk heb je... Doen wat je op het moment zelf goed vind werkt veeeeel beter!

    Hier ook alle principes overboord gegooid in het begin. Nu is de jongste een jaar en zijn de principes wel weer terug. Maar daarvoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lastig hè, die weerbarstige praktijk... haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet een beetje grinniken Dianne! :D
    Lachen dat je daar toch zo in veranderd. Het is best herkenbaar!
    Wij hadden ook altijd hele ideeen en meningen over alle opvoed manieren van onze broers en zussen, maar als je er middenin zit gaat het toch anders dan wanneer je van afstand observeert.

    Lekker naar je moedergevoelens luisteren, die geven je het beste advies is mijn ervaring!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet een beetje grinniken Dianne! :D
    Lachen dat je daar toch zo in veranderd. Het is best herkenbaar!
    Wij hadden ook altijd hele ideeen en meningen over alle opvoed manieren van onze broers en zussen, maar als je er middenin zit gaat het toch anders dan wanneer je van afstand observeert.

    Lekker naar je moedergevoelens luisteren, die geven je het beste advies is mijn ervaring!!

    BeantwoordenVerwijderen