zaterdag 21 mei 2011

Mijn voorbeeld...

Veel mensen hebben een voorbeeld...
Met name pubers.. Die hebben soms hele kamers volhangen met hun grote idolen..
Ik heb ook een voorbeeld.. wel een die lastig is om aan te kunnen te tippen, maar die zeker het proberen waard blijft.
Mijn voorbeeld komt uit de bijbel. Spreuken 31 vers 10 t/m 31 (nieuwe bijbelvertaling)
Het is namelijk een loflied op de sterke vrouw.
En die sterke vrouw, die probeer ik dagelijks te laten zien. Met hulp. Met hulp van mijn/ onze Hemelse Vader.
Het is zeker een aanrader om het eens te lezen. Ik zal enkele stukjes opschrijven die mij zeker inspireren en waardoor je misschien extra geprikkeld wordt om het eens helemaal te lezen.

Vers 11 en 12
een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.
Haar man vertrouwt op haar en zal daar rijkelijk bij winnen.

Vers 17 en 18
Zij is vol daadkracht, onvermoeibaar is zij in de weer.
Handeldrijven gaat haar heel goed af en `s nachts gaat haar lamp niet uit. (Lukas helpt daar goed bij ;)

Vers 20
Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen, ze geeft de armen hulp.

Vers 25, 26, 27, 28
Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid, de dag van morgen ziet zij lachend tegemoet.
Ze spreekt wijze woorden, wat ze zegt zijn liefdevolle lessen.
Ze waakt over haar huishouding, niets doen is haar onbekend.
Haar kinderen prijzen haar, haar man bejubelt haar.. (wie wil dat nou niet...)

vers 30
Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat, maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen!!

Wat een opdracht!!! Wat een taak. Maar wat een schitterende leidraad als je even niet meer weet hoe het moet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten